Carlos Iñiguez MSc.

Escuela Politécnica Nacional del Ecuador
Teléfono: (+593) 2 2976 300
Ext:  Ofi:
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ESTUDIOS

• Estudiante de Doctorado en el centro de Investigación PROS en la Politécnica de Valencia, España
  • Máster universitario en Ingeniería Web en la Universidad Politécnica de Madrid - España - 2013
  • Ingeniero en Sistemas Informáticos y de Computación en la Escuela Politécnica Nacional Ecuador - 2005
  • Diploma superior en Gestión y Evaluación de Proyectos en el Instituto de altos Estudios Nacionales - Ecuador - 2010

• DICC-A3-L1 Computación Aplicada a la Ingeniería de Software
  • DICC-A3-L2 Creación y Gestión del Software
  • DICC-A4-L2 Computación centrada en el humano

ORCID ID

• Defining Interaction Design Patterns to Extract Knowledge from Big Data.
  • User-Centered Design for Biomedical Literature Search User Interfaces.
  • User Interface Design for Searching Biomedical Literature
  • Genomic tools*: Web-applications based on conceptual models for the genomic diagnosis
  • Guidelines for Designing User Interfaces to Analyze Genetic Data. Case of Study: GenDomus.
  • User Interface Design for Searching Biomedical Literature
  • Designing a Tool for Linking Genetic Variations to Diseases.
  • GenDomus: Interactive and Collaboration Mechanisms for Diagnosing Genetic Diseases.
  • GenesLove.Me: A Model-based Web-application for Direct-to-consumer Genetic Tests.
  • A conceptual modelling-based approach to generate data value through the end-user interactions: A case study in the genomics domain.